مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد الیعقوبی مردم منطقه را به رعایت نکات و مسائل بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفارش می کند.

| |زمان مطالعات : 457
مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد الیعقوبی  مردم منطقه را به رعایت نکات و مسائل بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفارش می کند.
  • Post on Facebook
  • Share on WhatsApp
  • Share on Telegram
  • Twitter
  • Tumblr
  • Share on Pinterest
  • Share on Instagram
  • pdf
  • نسخه چاپي
  • save

مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد الیعقوبی  مردم منطقه را به رعایت نکات و مسائل بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفارش می کند.

 ایشان تاکید فرمودند در این قضیه باید خالصانه به درگاه خداوند متعال تضرع و دعا نمود تا این بلا را از مومنین دفع نماید .

متن پیام مبارک ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

برادران و خواهران دینی خودم را سفارش می‌کنم به رعایت تمام مسائل و نکات پیشگیری و بهداشتی که باعث جلوگیری از شیوع و انتشار این بیماری می گردد تا جان تک تک مومنین و همچنین سلامت جامعه های ایشان حفظ شود .

همان طور که وجود مقدس پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم از هر فعلی که باعث ایجاد ضرر شود منع فرمودند، در روایت نورانی ایشان می خوانیم هیچ ضرر و آزار رساندنی در اسلام وجود ندارد.

 بنابراین کسانی که نشانه های بیماری در آنها وجود دارد یا از منطقه ای آلوده به این ویروس میآیند باید بیشتر این نکات را لحاظ کنند و تعالیم بهداشتی که از جانب مسئولین ذیربط صادر می شود را رعایت نمایند.

مخفی نماند هرکس که باعث انتقال این بیماری به دیگران شود ضامن دیه و مخارج علاج آنها خواهد بود.

 پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم سفارش مؤکد به آزار نرساندن به دیگران نموده اند حتی به اندازه بوی بد سیر و پیاز برای شخصی که بخواهد در مسجد حاضر شود.

 در روایتی به نقل از محمد بن مسلم از امام باقر علیه السلام آمده است که از حضرت پرسیدند حکم خوردن سیر چیست ؟ ایشان فرمود پیامبر از خوردنش نهی فرمود به خاطر بوی بدی که در دهان ایجاد می کند و از ورود چنین شخصی به مسجد نیز نهی کردند ،البته واضح است کسی که از سیر استفاده کند و در در مجامع عمومی نیز حاضر نشود هیچ ایرادی ندارد .

همچنین از امام صادق علیه السلام حکم خوردن پیاز و سیر و تره  را پرسیدند ، حضرت فرمود:  خوردن پخته آن ها ایرادی ندارد و مداوا نمودن با آنها نیز جائز است، ولی کسی که از این سه چیز خورده است نباید در مسجد حاضر شود زیرا بوی بد آن ها دیگران را آزار می‌دهد.( وسائل الشیعه جلد ۵ صفحه ۲۲۶)

 وقتی دین مبین اسلام از آزار رساندن در این سطح پایین به دیگران نهی کرده است دیگر حال کسی که باعث انتقال بیماری به مسلمانان شود واضح خواهد بود .

مومنین باید از تساهل و کوچک شمردن کارهایی که باعث انتقال بیماری های مسری می شود احتراز کنند زیرا خطر بزرگ است.

بند ه درعین حال که تشکر خالصانه خویش را را به گروه‌های پزشکی و جمیع دست اندرکاران بیمارستان ها ابلاغ می کنم از آنها درخواست دارم تا تمام توان خویش را برای مقابله با این بیماری به کار بندند.

 البته نباید از راه های معنوی و تضرع و دعا از خداوند متعال و توسل به او به وسیله محبوب ترین بندگانش یعنی پیامبر و اهل بیت پاک ایشان،غافل بود، تا این بلا و مصیبت را از بندگانش دور کند زیرا عافیت خدا وند گسترده تر از بلای اوست و او رحمت را بر خود واجب نموده است .

 از ذات اقدس اش خواستارم عاقبت بد را که نتیجه اعمال بندگان است به خیر مبدل بفرماید زیرا خودش در قرآن می فرماید(( اگر مردم حقیقتاً ایمان می آوردند ایمانشان به آنها سود می رساند مانند قوم حضرت یونس که وقتی ایمان حقیقی آوردند بلا و عذاب خوارکننده را در دنیا از آنها دور کردیم و نعمات خویش را تا وقت معین بر آن ها جاری نموده ایم)) سوره یونس آیه ۹۸.

 و همچنین در جای دیگر می فرماید(( اگر مردم زمین ایمان می آوردند تقوا پیشه می‌کردند نعمات و برکات آسمان و زمین را بر آنها جاری می کردیم ولی مردم به جای ایمان تکذیب کردند و ما هم در نتیجه اعمال ایشان عذاب خویش را برآنها ها جاری نمودیم)) سوره اعراف آیه ۹۶.

 بنابراین عزیزان من در این زمینه کم کاری و سستی نکنید و بنده هم بعضی از سفارشات و نکات را در بعد معنوی به محضرتان عرض کردم.

دنیای غرب که غرق در مادیات است بعد از عمری تمرد و انکار معنویات به این حقیقت انکار نموده است که باید در مشکلات به خداوند رجوع نمود و به او پناه برد زیرا نیروی حقیقی و قوه ی واقعی پیروزی بر بیماری های جسمی و روحی است.

 ما از این پیام رئیس جمهور آمریکا ،ترامپ تعجب نمی‌کنیم که روز یکشنبه ۱۵ مارس را روز ملی دعا و عبادت معرفی کرده است و این پیام را افتخاری بزرگ برای خودش حساب نموده است و ملت خود را به التجاء به خداوند در طول تاریخ در چنین مشکلاتی توصیف نموده است و این ارتجاع را باعث پیروزی بر این مشکلات بیان کرده است.




 تعجب شدید ما از کسانی است که ادعای اسلام می کنند ولی وسیله های معنوی دفع بلا و مشکلات را مورد تمسخر قرار می دهند.

محمد الیعقوبی

نجف اشرف 

 یکشنبه بیستم رجب الاصب ۱۴۴۱