حضرت فاطمه زهرا و اقامه احکام الهی

| |زمان مطالعات : 551
  • Post on Facebook
  • Share on WhatsApp
  • Share on Telegram
  • Twitter
  • Tumblr
  • Share on Pinterest
  • Share on Instagram
  • pdf
  • نسخه چاپي
  • save

حضرت فاطمه زهرا و اقامه احکام الهی

 

مرجع عاليقدر حضرت ايت الله يعقوبي دام ظله در جمع هزاران نفر از زائران حرم امام علي عليه السلام که از نقاط مختلف عراق براي بزرگداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها به نجف اشرف آمده بودند به سخنراني پرداختند.

معظم له در بيانات خود به چند محور و موضوع اشاره کردند که بخشي از آن در زير مي آيد.

دشمنان دين در صدد از بين بردن هر نوع حرکت بيدارگر و اصلاحي که هدفش آگاه ساختن مردم و فعال سازي نقش دين درحيات امت اسلامي است مي باشند بالاتر از آن در صدد چسباندن اتهامات و بدنام کردن و بي ارزش کردن و ايجاد شبهه در مورد آن هستند. همانگونه که در مورد قانون مدني مذهب جعفري چنين کردند.

ايشان از ضعيف جلوه نمودن اسلام توسط مسلمانان ابراز ناخشنودي کردند که چرا مسلمانان در کشور مسلمان خود از اعلام هويت اسلامي خود خجالت مي کشند در حالي که مسلمانان در کشورهاي غير اسلامي ديگر درصدد تصويب قوانين خاص خود هستند تا شوون زندگي خود را بر اساس تعاليم اسلام تنظيم نمايند . براي نمونه مسلمانان انگلستان درخواست اجراي قانون ارث و وصيت و تنظيم مسائل مرتبط با مسلمانان هستند و حکومت نيز بر اين مساله موافقت کرده است.

معظم له از کم توجهي حوزه علميه نجف اشرف به مراسم بزرگداشت شهيد صدر اول قدس سره ابزار تاسف کردند اين در حالي است که سالگرد سي و چهارمين سال شهادت ايشان در پيش است . معظم له ايشان را يکي از مفاخر حوزه علميه و خمير مايه و آبروي حوزه برشمردند صفاتي که شايسته بهره هاي علمي و فکري اين بزرگ مرد است که انديشه هاي دوست و دشمن را به يک اندازه مبهوت ساخته است . اين در حالي است که دولت کروسيا اقدام به نصب تمثال مبارک ايشان در مهمترين جايگاه علمي خود (کتابخانه دانشگاه مسکو) به عنوان کسي که داراي فعاليت هاي انساني بوده کرده است. او تنها عالم مسلمان عربي است که به اين شکل مورد احترام واقع مي شود.

معظم له سبب تقسيم مرجعيت و حوزه علميه به دو رهبري جداگانه در رفتار را اختلاف در فهم رسالت اسلام دانسته که بازگشت به تطبيق احکام شرعي و تنظيم مسائل حيات بر اساس آن مي کند.

معظم له آن را به مساله اي غير قابل سازش و تبعيض دانسته که قابل پشت گوش انداختن نيست.

عالم فعال و کوشا تنها به نگارش کلمات بر روي صفحات سفيد اکتفا نمي کند بلکه حرکت کرده و شب و روز براي بازگرداندن هيبت و عزت اسلام، و کرامت و آزادي مسلمانان و خويشتن باوري تلاش کرده و شاخصه هاي هويت سلب شده آنها از طريق ارائه نظريات و تشريعات و منظومه هاي فکر ي و معرفتي بيان کرده و ثابت نمايد که دين اسلام همانا بهترين نظام براي بشريت امروزين است همانگونه که براي انسانهاي پيشين بوده است.

معظم له به برنامه ها و کارهاي زنان مومن و ارزشي عراق و تاسي آنها به خط مشي حضرت زهراء و فرزندش حضرت زينب عليهما السلام در دفاع از دين خدا اشاره کردند  چه  هزاران نفر ازآنها اقدام به برگزاري گردهم آيي در مناطق مختلف عراق جهت تصحيح قانون احوال شخصي کردند و به اين وسيله مشت محکمي به کساني زندند که در صدد باقي گذاردن جامعه عراقي مسلمان و مومن بر طبق قوانين جاهليت دارد.

ايشان به قدرت زن بر ايجاد تغييرات ، اصلاح ، استيفاي حق ، بيدار ساختن ملت و اعاده مسائل به جايگاه اصلي خود اشاره کردند و فرمودند که زنان وزنه هاي مهمي هستند که امکان مغفول گذاشتن آنها و يا ناديده گرفتن آنها در انتخابات مجلس وجود ندارد ...